کالری شمار ذرت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار ذرت
نوشته شده در یک شنبه 5 آذر 1396
بازدید : 39
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یک ساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. کالری شمار ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های کالری شمار ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر کالری شمار ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشکیل شده که در کنار برگ های کالری شمار ذرت قرار دارد .غشایی که روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های کروی شکل کالری شمار ذرت در اطراف محور مرکزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند . کالری شمار ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان کالری شمار ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می کنند .

 

کالری شمار ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .سایر خواص آن عبارتند از : پماد کالری شمار ذرت خشک کننده زخم ها  می باشد . کالری شمار ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان  است. استفاده مداوم از کالری شمار ذرت از پوسیدگی دندان  جلوگیری می کند . روغن کالری شمار ذرت کلسترول خون را پائین می آورد .روغن کالری شمار ذرت برای درمان اگزما  و بیماری های پوستی  مفید است . کاکل کالری شمار ذرت را قبل از رسیدن کامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن آن می چینند و به سرعت خشک می کنند . کاکل کالری شمار ذرت بعد از خشک شدن رنگ قهوه ای پیدا می کند .برای درست کردن دم کرده کاکل کالری شمار ذرت ،‌مقدر 30 گرم از آ ن را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت پنج دقیقه دم کنید .

 

کاکل کالری شمار ذرت دارای مقدار زیادی پتاسیم  است، به همین دلیل دم کرده آن ادرار آور است و آرام کننده دستگاه ادراری است . درد و ناراحتی های دستگاه ادراری  را تسکین می دهد .سنگ مثانه ،‌التهاب و درد مثانه را از بین می برد .کاکل کالری شمار ذرت بطور کلی دستگاه ادراری را تمیز می کند . به غیر از کاکل کالری شمار ذرت از برگ ، ریشه وساقه بلال نیز استفاده طبی به عمل می آید . جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می آرود. برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های کالری شمار ذرت استفاده کنید . جوشانده ریشه کالری شمار ذرت برای سوزش مجاری ادراری  مفید است . جوشانده وسط کالری شمار ذرت درد شکم و معده را از بین می برد . در قدیم برای معالجه سوزاک از جوشانده ساقه بلال استفاده می کردند .




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: